Επενδυτές Χωρίς Σύνορα
Αναλύσεις για την Οικονομία και το Χρηματιστήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Βασίλης Παζόπουλος είναι οικονομολόγος, , χρηματιστηριακός αναλυτής, vpazopoulos@gmail.com
Σύνδεσμοι


Το σεξ πουλάει…
663 αναγνώστες
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013
08:44

http://www.capital.gr/News.asp?id=1918998

Η συντριπτική πλειοψηφία χρησιμοποιεί τα παραδοσιακά προφυλακτικά για άνδρες, ως μέσο αντισύλληψης. Τα τελευταία χρόνια όμως, οι γυναίκες έχουν έναν επιπλέον τρόπο για να προστατεύσουν τον εαυτό τους από τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες και τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες. 


Η λύση που δεν είναι ακόμα ευρέως γνωστή, είναι τα γυναικεία προφυλακτικά. Είναι σχεδιασμένα να εφαρμόζουν σε όλες τις γυναίκες, για όλες τις ηλικίες. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι πως βρίσκονται υπό τον πλήρη έλεγχο της γυναίκας.

Η εταιρία

 Η Female Health (FHCO) διαθέτει δεκαετίες εμπειρίας στο γυναικείο προφυλακτικό. Το FC2 είναι το προϊόν πολλών ετών έρευνας μετά από λιγότερο επιτυχημένο FC1. Είναι κατασκευασμένο από πολυουρεθάνη, το οποίο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με το  λατέξ των ανταγωνιστών. Είναι καλός αγωγός της θερμότητας και για αυτό προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ευχαρίστηση.
      
Με κεφαλαιοποίηση 260 εκατομμύρια δολάρια και ετήσια έσοδα 37 εκατομμύρια, καθιστά την εταιρία μικρή, σε σύγκριση με άλλους κατασκευαστές προφυλακτικών. Ωστόσο παρουσιάζει υψηλό περιθώριο κέρδους,  καθόλου χρέη, μερισματική απόδοση 3% και P/E 16.

 Προβλήματα και ευκαιρίες

Για την ώρα η εταιρία διαθέτει το μόνο προϊόν της κατηγορίας που διαθέτει την έγκριση του FDA (ο αμερικάνικος ΕΟΦ), παρέχοντας ένα σημαντικό εμπόδιο στους ανταγωνιστές της που θέλουν να διεισδύσουν στην αγορά των γυναικείων προφυλακτικών.

Ωστόσο, δύο άλλα παρεμφερή ανταγωνιστικά προϊόντα είναι στο στάδιο της προεπιλογής, και ίσως εγκριθούν. Όχι όμως πριν περάσει αρκετός καιρός. Οι αναλυτές αναφέρουν πως αυτό ίσως λειτουργήσει θετικά. Δηλαδή να γίνουν περισσότερο γνωστά τα γυναικεία προφυλακτικά και να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πολύ μεγάλη πίτα των αντρικών προφυλακτικών.
Βέβαια οι καταναλωτές εκτός ΗΠΑ μπορούν να προμηθευτούν το γυναικείο προφυλακτικό από ανταγωνιστές που έχουν πάρει έγκριση από τον ΠΟΥ (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας).

Σε περίπτωση που τα γυναικεία προφυλακτικά αποσπάσουν σημαντικό κομμάτι των αρσενικών προφυλακτικών, οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου ίσως αποφασίσουν να εμπλακούν και αυτές με δικιά τους παραγωγή. Από την άλλη αυτό μπορεί να βγει σε καλό, γιατί με δεδομένο το ιστορικό των μεγάλων φαρμακευτικών εταιριών, υπάρχει πάντα η περίπτωση  εξαγοράς από μια μεγάλη εταιρεία.

Μειονεκτήματα

Υπάρχουν 3 σημαντικά προβλήματα που πρέπει να ζυγίσουν την απόφαση μας. 

Πρώτον, το προϊόν της εταιρείας κατασκευάζεται σε ένα εργοστάσιο στη Μαλαισία. Η εταιρεία επένδυσε πρόσφατα ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για να φέρει την δυνατότητα παραγωγής σε υψηλότερο  επίπεδο. Φωτιά, κατάρρευση του κτιρίου, ή κάποιο έκτακτο γεγονός, θα μπορούσε να εμποδίσει την παραγωγική ικανότητα, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή.

Δεύτερον,  το γεγονός ότι η εταιρεία έχει αποκλειστικά μόνο ένα προϊόν. Αν για κάποιο λόγο υποχωρήσουν σημαντικά οι πωλήσεις του (από έντονο ανταγωνισμό, αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών, κυβερνητικούς περιορισμούς κτλ) το πρόβλημα μπορεί να γίνει μη αναστρέψιμο.

Τρίτον, η μη ανταγωνιστική τιμή. Η μέση τιμή ανά μονάδα ενός γυναικείου προφυλακτικού είναι περίπου τριπλάσια των κανονικών. Βέβαια τα υλικά που φτιάχνεται είναι ανώτερα από τα περισσότερα αντρικά προφυλακτικά.

Η αγορά

Το μέγεθος της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρία είναι μεγάλο. Σημαντικό κομμάτι είναι κρατικές παραγγελίες. Κυβερνητικοί φορείς αγοράζουν τα προφυλακτικά για δωρεάν διανομή. Αυτό δίνει στην εταιρεία σχεδόν ένα αμυντικό χαρακτήρα, καθώς οι κυβερνήσεις βρίσκονται ήδη υπό σχεδόν συνεχή πίεση για τη βελτίωση της σεξουαλικής υγείας σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει επαφές και σχέσεις με παγκόσμιους οργανισμούς του τομέα της υγείας, όπως οι Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, τα Ηνωμένα Έθνη, υπουργεία υγείας, μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και εμπορικούς εταίρους σε διάφορες χώρες. Έχει αντιπροσώπους σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο για να παρέχει τεχνική υποστήριξη και να βοηθήσει με την πρόληψη των πελατών της και τον οικογενειακό προγραμματισμό.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις προφυλακτικών ανέρχονται σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Το FC2 πωλείται στις περισσότερες χώρες του κόσμου, αλλά παρόλα αυτά το μερίδιο από την παγκόσμια αγορά προφυλακτικών είναι λιγότερο από 0,5%.
                         
Το γυναικείο προφυλακτικό έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή αρκετές ώρες πριν από τη χρήση. Αυτό μπορεί να αποβεί το καθοριστικό σημείο από πλευράς μάρκετινγκ, που θα μπορούσε να  επηρεάσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Συνεπώς δεν είναι καθόλου απίθανο να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά προφυλακτικών.

Συμπέρασμα

Η Female Health έχει όλα τα χαρακτηριστικά που συνήθως αναζητούν οι επενδυτές σε μετοχές μικρής κεφαλαιοποίησης : πετυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο, μοναδικό προϊόν, υψηλή ρευστότητα και κερδοφορία, σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Επιπλέον, σου δίνει μια πρόσθετη ικανοποίηση ότι επενδύεις σε μια επιχείρηση που συμβάλει στην καλυτέρευση της ζωής των ανθρώπων.

 Έχει τον ίδιο Διευθύνοντα Σύμβουλο  από το 1987, ενώ το 31% των μετοχών της εταιρείας το κατέχουν οι άνθρωποι που εργάζονται στην επιχείρηση. Είναι φανερό πως οι εργαζόμενοι πιστεύουν στην εταιρία και έχουν την πεποίθηση ότι προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Προσωπικά θεωρώ θετικό όταν οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε στόχους που είναι υψηλότεροι από τα κέρδη του επόμενου τρίμηνου.

Οι κίνδυνοι έχουν να κάνουν με την εξάρτησή από μία μόνο μονάδα παραγωγής και από ένα μόνο  προϊόν. Από την άλλη το προϊόν έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως τα υλικά κατασκευής και την δυνατότητα τοποθέτησης του αρκετές ώρες πριν από τη χρήση.

Η περίπτωση να αλλάξουν οι καταναλωτικές συνήθειες και να αντικαταστήσει έστω και σε μικρό βαθμό το ανδρικό προφυλακτικό, καθιστά την εταιρία τόσο ξεχωριστή, γιατί εκτοξεύει τις προσδοκίες.  
 
-  Το Σαββατοκύριακο 21 & 22 Δεκεμβρίου, στο MONEY SHOW 2013 στο HILTON, θα έχω την τιμή να παρουσιάσω μαζί με άλλους έμπειρους αναλυτές, επιτυχημένες επενδυτικές στρατηγικές, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του GreekTrader. Όποιος επιθυμεί να συμμετάσχει, ας στείλει ένα e-mail στο vpazopoulos@gmail.gr. Η παρακολούθηση  είναι δωρεάν.
 
* Η ανάλυση της μετοχής δίνεται σαν ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ για τις επενδυτικές επιλογές που υπάρχουν στο αμερικάνικο χρηματιστήριο. Δεν είναι προτροπή προς αγορά ή πώληση. Η στήλη φιλοδοξεί να προσφέρει ένα έναυσμα για να ερευνηθούν πιθανές ευκαιρίες από τους υποψήφιους επενδυτές. 

*Ο κ. Βασίλης Παζόπουλος είναι οικονομολόγος, αναλυτής χρηματιστηριακών τίτλων του εξωτερικού
 
 
Σχετικές μετοχές:
DOW USD ΓΔ
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Αναλύσεις για την Οικονομία και το Χρηματιστήριο από τον Βασίλη Παζόπουλο, οικονομολόγο, αναλυτή, χρηματιστηριακό σύμβουλο
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις